Ahad, 30 Jun 2013

Ngap Sayot Juara Liga Perdana 2013



Selepas mengharungi 21 perlawanan tanpa kalah Sarawak FA terus mencatat satu lagi kemenangan dihalaman sendiri dengan menumpaskan KL 4 - 0 pada 24hb yang lalu. 

Muarmar Salibasic, 19'
Ronny Harun, 68'
Joseph Kalang Tie, 84'
Guy Bwele, 88'

Skuad Bujang Senang telah mencapai target tahun ini dengan menjuarai Liga Perdana dan berada dalam Liga Super tahun hadapan.

Berbaki satu lagi perlawanan, menentang Sabah pada 5 Julai ini, pasukan 'ngap sayot' pastinya ingin mengekalkan rekod cemerlang pada musim ini, namun Sarawak tidak memandang rendah kepada pasukan lawan.

Namun begitu, NO LIVE NO PROBELM mengiringi Sarawak FA menjulang Piala Perdana di Stadium Negeri, Kuching. Kenapa tiada Siaran Langsung untuk perlawanan Sarawak pada musim ini, hanya SARAWAK VS JOHOR yg ada LIVE? Kenapa? Mengapa? Namun penyokong Ngap Sayot tetap menyokong. Hampir 3 Juta rakyat Bumi Kenyalang ingin melihat pasukan NGAP SAYOT beraksi di kaca tv, namun provokasi dari RTM, TV3 dan ASTRO 801 menghampakan dan mengecewakan anak BUMI KENYALANG! 





Sumber : Borneopost

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

siaran tv negara kita memang dh lama menganaktirikan perlawanan yg mbabitkan pasukan Sarawak. Terutama RTM... worst tv channel ever!!!

Bojan Hodak berkata...

No Live No Probelm!