Jumaat, 14 Februari 2014

Ngap Sayot Kesurupan!

Salam 1 Malaysia..

Tahun 2010...
Aura bola sepak Malaysia berubah secara drastik apabila Malaysia dibawah bimbinggan Datuk K. Rajagopal menjuarai AFF Suzuki Cup pada tahun 2010 dan Suka Sea di Indonesia pada tahun 2011 dibawah bimbingan Datuk Ong Kim Swee. Walaupun, Datuk K. Rajagopal menerima pelbagai cemuhan  dan kritikan kerana prestasi pasukan Harimau Malaya menurun sejak kebelakangan ini, namun pujian harus diberikan kepada beliau.

"Football is Nothing Without Fans"
Industi Bola Sepak di Malaysia khasnya sunyi tanpa kehadiran ribuan penonton ke Stadium. Tidak dapat dinafikan lagi, kehadiran penyokong tegar dan Ultras yang wujud di setiap negeri dengan tujuan untuk memberi sokongan padu pada pasukan masing-masing memeriahkan suasana di Stadium sekaligus, menyutik semangat pemain di atas padang. Hanya satu tujuan dan satu matlamat : memberi sokongan tanpa henti kepada pemain!!


Walau panas Matahari...
Walau hujan turun lagi...

Tahukah anda! Semangat luar biasa yang ada pada pada jiwa sorang Ultras mampu menggegarkan pihak lawan yang bertandang ke Stadium Negeri. Tidak mengira apa keadaan cuaca sekalipun dan apa halangan sekalipun mereka akan sentiasa bersama pasukan kesayangan mereka.

Laut China Selatan yang memsiahkan Venue perlawanan, tidak melemahkan semangat untuk mereka berdiri dan memberi sokongan kepada pasukan lawan 90 minit tanpa henti.

Antara Ultras yang wujud di Malaysia ialah Ultras Malaya, B.O.S, GB13, E.A, Red Mania dan banyak lagi..

FAM??
Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) tetap bangsat dulu, kini dan selamanya.

The Sayoters.

Tiada ulasan: