Jumaat, 8 Julai 2011

Pandangan Aku Untuk Bersih 2.0

Assalammualaikum

[Andaian aku sebagai pemikir di tahap pertengahan]


Ini adalah kefahaman dan pengalam serta pendapat pribadi aku. Tidak ada kaitan dengan mana-mana pihak sama ada pihak kerajaan atau pihak pembangkang.

Awas dan berhati-hati kepada pihak pembangkang kerajaan yang akan turun untuk Perhimpunan Bersih 2.0 Esok. Walaupun niat anda baik dan suci, akan tetapi sekiranya didapati perhimpunan esok, menimbulkan sebarang kekecohan, kemusnahan harta benda awam, pergaduhan, dan kesan-kesan negatif yang lain, sampai bila-bila anda akan menyesal dengan adanya "photography" sulit dari pihak kerajaan.

Jika anda didapati peserta pehimpunan itu, maka setiap urusan anda dengan pihak kerajaan akan mengalami sebanrang kesulitan. Bagi yang tengah menagnggur, jangan harap nak dapat keja. Bagi yang sedang berkhidmat dengan kerajaan, jangan harap nk duduk dengan aman. Keja-kejap anda akan dipindahkan ke mana-mana hujung dunia. Kalau tak tahan berhenti. 

Ada satu pertubuhan dalam setiap perkhidmatan, yang lebih dikenali Unit Tataterib. Sekiranya anda dapat dikesan, anda akan diambil tindakan yang sewajarnya.

Jika anda berfikiran, ini tidak adil.. tidak usah lah memohon mana-mana pekejaan dengan pihak kerajaan. Bagi aku ini lah pandangan pribadi aku sahaja. Jangan ada, mana-mana pihak yang nak ugut aku lepas ini. Aku hanya beringat pada yang terlalu fanatik dengan dunia politik. 

Jika esok, perhimpunan bersih tidak mendatangkan mana-mana kesan ngatif, Alhamdulillah. Jika sebaliknya, Inalillah.

Apa-apa pun, hati-hati kepada yang terlibat, anda mungkin diperhatikan. Ingat keluarga, Ingat mak ayah kat rumah. Kepada pelajar-pelajar yang akan turun Bersih, ingat anda datang ke IPT bukan untuk berpolitik, tapi untuk study. Alangkah kecewanya mak ayah kita, bila mereka tahu kita terlibat dengan dunia politik. Jika mak ayah kita, tahu dan mereka merestui apa yang kita buat, Allhamdullilah. Buatlah sesuatu kerana Allah SWT dengan restu ibu dan ayah. Ingat untuk masa depan. Jangan biarkan hidup anda diperbodohkan oleh dunia politik yang tak bersih. 

Jangan hairan jika anda;
1. Dah lama menganggur [anda dah diperhatikan]
2. Mohon kerja tak dapat-dapat [anda dalam perhatian]
3. Dah kerja, kena pindah randah [anda sudah dikesan]


2 ulasan:

kinakona berkata...

tk fahamla psl benda ni..
ape yg bersih2 ni?
huru hara sy tgk keadaan lps tu..terpampang beso gmba keadaan tu dlm paper spore.

thepesan berkata...

semoga Allah bagi faham :)