Sabtu, 9 Julai 2011

PAS pencemar maruah ISLAM


Itu kata yang aku dapat katakan. Bila mana kalimah tayibah dilaungkan, disaat perhimpunan bersih di jalankan. Apa pula yang dikatakn oleh media masa luar negara seperti Indonesia, lain yang berlaku lain yang dilaporkan. Malaysia kini dilabel negara penganas. APA KAH BODOHNYA PAS! Disaat aku menulis ini, tanganku bergetar hebat, jantungku berdegup tiada henti, mataku menahan titisan menunggu turunnya air suci dalam diriku.

PAS betul-betul mencemar nama baik islam. Itu yang dapat aku katakan.

Andai hari ini, hari terakhir keamanan negara ini, siapa yang dipersalahkan. Please i love peace. Perhimpunan itu tiada jadahnya. Mungkin niat asalnya baik, tapi kesannya sangat besar.

BUTAKAH mata, melihat apa yang terjadi di Thailand,,,
Inilah masanya anasir asing masuk campur..
Inilah masanya orang ke-3 mula memainkan peranan..
seperti mana yang berlaku di Thailand..

Kata nak serah memorendom untuk bersih!
Kenapa tak serahkan dengan bersih tanpa demonstrasi?
Masa mengadap YDP hari tu kenapa tak diserahkan?
Melayu diperbodohkan oleh AMBIGA!
Islam diperalatkan oleh AMBIGA!

Persoalan
1. Kuning melambangkan bersih? Bukankah putih itu lagi bersih?
2. Kenapa tak diserahkan tanpa demonstrasi?
3. Mengapa perlunya demonstrasi? Kan berbincang itu lebih baik?
4. Pembangkang bengang tak menang dalam Pilihan Raya..!
5. Kalau dah salah tetap salah...?

Aku hanya bermohon kepada Ilahi agar keamanan tidak dicalari oleh pemikir yang entah kemana...
Bagi pelajar di IPT, janganlah terlibat dengan POLITIK, mungkin anda sedang diperhatikan. AWAS.. baik berhenti di IPT, jadi lah YB..!

Bagi yang marah-marah tu, aku banyak2 minta maaf.. kerana aku berhak untuk bersuara!

Bagi sahabat-sahabat aku yang masih bersama dengan PAS, semoga kalian dirahmati Allah dan diberi hidayat untuk mengetahui kebenaran... Penglibatan PAS dalam perhimpunan bersih yang sebenarnya haram [sebab tak dapat permit dari polis] menambahkan lagi pandangan awam terhadap PAS sebagai parti yang agresif terhadap pihak kerajaan. Jika PAS betul-betul menagamalkan syariat ISLAM seperti yang ditunjukan oleh NABI MUHAMMAD SAW, aku pun suka dan akan join [InsyaAllah].. Jika 10 000 orang yang kata PAS itulah perjuangan ISLAM yang sebenar tapi 1000 000 000 yang kata PAS parti yang agresif dan selalu sensitif, banyak yang negatif-negatif, mana mungkin aku boleh ikut yang 10 000 tadi. 

Haa.. bila tengok entry ini.. adalah HAMBA ALLAH yang akan kata, "Syiekh, islam tu syumul!.. Nabi pun berpolitik!" Politik nabi dan politik sekarang lain.. Jika Nabi SAW, orang buat buruk, Baginda tetap buat baik pada orang yang hina dan caci..Orang tak terima dakwah NABI SAW, maka baginda berhijrah...! Sekarang, orang tak terima PAS, maka PAS kena berhijrah juga. Hijrah macam mana? Lu fkir la sendiri! 

PAS banyak janji kosong? Syumul ka? Sifat NABI ka janji kosong? Cakap tak serupa bikin.. POLITIK baginda, penuh dengan kesusahan dan mujahadah. Politik PAS? Ada mujahadah? Ada susah? Kopiah pun mahal-mahal? Baju cantik-cantik? Apa macam? Aku tak marah pucuk pimpinan PAS, yang aku geram dan kesal ialah pengikut bawahan PAS, Fanatik tak tentu pasal.. Aku respect dan hormati NIK AZIZ, tapi aku tak respect dan kecewa dengan PAS peringkat bawahan.. Soory tu say la.. Its just my thinking of political with PAS only..

Jika PAS sebagai wakil ummat Islam dalam membangkang pihak kerajaan pun dah diterima oleh rakyat dengan prospektif yang negatif, apa pula PKR dan lain-lain parti pembangkang? Apa-apa pun buatlah sesuatu kerana Allah buka kerana nak runtuhkan kerajaan bukan kerana anda penyokong PAS. Jika anda benar-benar tegakkan ISLAM dimuka bumi ini, contohilah akhlak mulia NABI SAW.

Bila mana orang meludah muka, maka SABAR itu diperluak..
Bila mana dicaci dan dimaki, maka SABAR itu sangat diperlukan...
Bila mana dibaling dengan najis dan batu, maka DOA dan SABAR diperlukan..

Maka itu renungkanlah...

DEMI MASA. SESUNGGUHNYA MANUSIA DALAM KERUGIAN.. KECUALI
1. ORANG YANG BERIMAN - Sejauh mana iman kita? Solat 5 waktu kena semak? cukup?
2. ORANG YANG SOLEH - Sebanyak mana amalan sunat kita buat?
3. BEPESAN DENGAN PERKARA YANG HAQ - Apa perkara haq yang kita telah buat?
4. BEPESAN2 DENGAN KESABARAN - Sabar tak dalam solat, buat perkara sunat, ada sabar? Dalam buat dakwah ada sabar?

Jika semua ciri2 itu tidak ada dalam diri kita.. maka kita adalah manusia rugi.. termasuk aku.. [muhasabah diri]

1 ulasan:

kinakona berkata...

subhanallah..
astaghfirullah..