Rabu, 24 April 2013

FELDA ada helah perangkap Pahang

Aksi Kaironnisam (kiri) ketika FELDA United bertemu T-Team di Kuala Terengganu pada perlawanan Liga Super, Februari lalu.


Kuantan: Kapten FELDA United, Muhamad Kaironnisam Sahabudin Hussain mengakui peluang skuadnya untuk mencatat kemenangan ke atas Pahang sebagai 50-50 apabila bertandang ke Stadium Darulmakmur, Jumaat ini.

Bekas pemain pertahanan kebangsaan itu berkata, perubahan skuad kendalian Dollah Salleh terutama kemasukan dua pemain import baru antara faktor kekuatan lawannya itu.
Saya perhatikan pada pusingan kedua Liga Super menyaksikan Pahang memiliki kekuatan di semua bahagian terutama kehadiran Matias Conti dan Damion Stewart.

Sebab itu saya jangkakan perlawanan Jumaat ini sengit dan memerlukan semua pemain bekerja keras untuk menahan asakan tuan rumah tetapi pada masa sama perlu menjaringkan gol, katanya semalam.

Kemaskan segera jentera

Jika dilihat keputusan perlawanan minggu lalu, kedua-dua pasukan gagal meraih mata apabila FELDA United tewas 1-2 kepada Terengganu manakala Pahang tunduk 0-1 kepada Johor Darul Takzim (DT).

Kaironnisam mahu rakan sepasukan mengemaskan jentera pasukan menyekat Pahang yang diakui beraksi baik di hadapan penyokong sendiri.
Pahang memang memiliki kelebihan apabila beraksi di gelanggang mereka tetapi kami tidak akan membenarkan lawan meraih sebarang mata biarpun mereka ada pemain mantap.

Jika setiap pemain dapat mempamerkan aksi terbaik dan tidak melakukan kesilapan mudah, kejayaan akan memihak kepada FELDA United, katanya. 

Sumber : Berita Harian

Tiada ulasan: