Rabu, 8 Mei 2013

Perak Vs Negeri Sembilan 07.05.2013



Pemain import Perak, Paulo Rangel mengusai bola di udara ketika menentang NS di Ipoh, malam tadi.

Ipoh: Negeri Sembilan semakin tertekan terus gagal meraih sebarang kemenangan selepas 15 perlawanan apabila tumpas 2-1 kepada Perak di Stadium Perak, malam tadi sekali gus menyaksikan skuad Hobin Jang Hobin itu kekal terdampar di tangga tercorot Liga Super.

Jaringan Paulo Rangel dan Mohd Azlan Ismail pada setiap babak membolehkan anak buah Azraai Khor Abdullah menghadiahkan kemenangan kepada 15,000 penonton yang hadir menyaksikan perlawanan yang pertama kali diadakan di Ipoh, musim ini. 
Malah Perak sepatutnya mampu memenangi perlawanan dengan jurang lebih besar jika beberapa peluang terbuka sepanjang perlawanan berjaya diterjemahkan sebagai gol. 

Tanduk hantaran silang 

Rangel membuka jaringan pada minit ke-21 apabila menanduk masuk hantaran silang Yong Kuong Yong pada minit ke-13 untuk gol pemisah babak pertama.

Bersambung babak kedua tuan rumah menggandakan asakan dan berjaya mengukuhkan kedudukan 2-0 menerusi jaringan Azlan pada minit ke-61 sebelum Negeri Sembilan merapatkan jurang melalui jaringan Mohd Nazrin Md Nawi pada masa kecederaan.

Dengan kekalahan itu, Negeri Sembilan kekal tercorot dengan hanya mengumpul tujuh mata manakala Perak yang tewas 3-1 kepada FELDA United, Jumaat lalu berjaya mengumpul 21 mata hasil kemenangan keenam itu.

Lain-lain keputusan 07.05.2013

Terengganu (1) Vs (2) Singapore LIONSXII
ATM (2) - JDT (0)
Pahang (2) - (2) Selangor
PKNS (2) - (1) PBDKT T-Team
Kelantan (3) - (0) Felda United

Kedudukan Liga Super 07.05.2013


Sumber : MyMetroSoccerway

Tiada ulasan: