Sabtu, 11 Mei 2013

Kasih Ibuku

Masih teringat akan aku,
Pengorbananmu pada waktu dulu,
Sakit perit yang amat pilu,
Bersabung nyawa membesarkan aku,
Mengalir segala kasihmu,
Menusuk jauh di kalbu..

Kasihmu kasih abadi,

Cintamu cinta suci,
Dirimu wanita bestari,
Pengorbananmu sangat bererti,
Segala telah kau berikan,
Kasihmu tiada batasan,
Walau beribu halangan,
Kau tetap memberi harapan..

Ibu,

Tahun silih berganti,
Dari kecil hingga kin,
Kau mengubat jiwamu yang lara,
Tanpa insan bergelar lelaki dan suami,
Dibawah sinar mentari,
Bercucuran keringat di dahi,
Kau bekerja saban hari,
Walaupun tomahan diberi,
Kau tetap tabahkan hati,
Kerana aku kau kasihi..

Ibu,

Ketahuilah aku kasih padamu,
Aku sayang padamu,
Rela berkorban demimu,
Itu janjiku Ibu,
Dari anakmu,
Yang jauh dimatamu,
Namun dekat dihatiku...

#Selamat Hari Ibu... Aku rindu Ibuku, yang kini berada jauh di kampung halaman.. Semoga dirimu tenang dan sihat selalu.. Selamat Hari Ibu.

Tiada ulasan: